Sea Trout Forum banner

Inleiding

423 views 9 replies 5 participants last post by  Andy62  
#1 ·
Hallo. Dit is de eerste keer dat ik op een visforum zit. De reden hiervoor is de zorgwekkende afname van zeeforel in de afgelopen jaren. Ik vis al meer dan 30 jaar op zeeforel en besef dat de aantallen van vroeger niet meer terugkomen. Het wordt echter elk jaar erger en dit jaar was een rampzalig jaar op de rivieren in het noordwesten. Veel van mijn vrienden hebben nog geen vis gevangen en hebben nog geen vis gezien. Geen wonder dat er vandaag de dag zo weinig mensen op deze vissen vissen. Ik vis op een stuk waar 10 jaar geleden vissers in de rij stonden voor een nachtvis. De afgelopen 2 jaar heb ik in totaal 5 vissers gezien, wat boekdelen spreekt. Klimaatverandering zou een van de problemen kunnen zijn, want ik merkte een aantal jaren geleden dat de vissen steeds later komen. Elk jaar vangen mijn vrienden in oktober verse zeeforel tijdens het zalmvissen. Met dit in gedachten zou ik willen dat het seizoen weer zo is als vroeger, beginnend in mei en eindigend op 15 oktober. Ik kijk ernaar uit om van andere vissers hun mening te horen.

#2 ·
Ik heb vorig seizoen 's nachts geen zeeforel gehad en heb er dit seizoen nog steeds geen gevangen - alleen sprotten gevangen!
Net als jij zie ik er maar heel zelden een, in tegenstelling tot 5 jaar geleden, toen vissen de hele nacht door op de meeste nachten vanaf juli tevoorschijn kwamen…
Ik heb de afgelopen 2 weken 7 keer 's nachts gevist en ik kan niet zeggen dat ik er een heb zien verschijnen, laat staan er een heb gevangen.
Ik dacht dat ik mijn geluk vorig weekend had gebroken toen ik een bruine forel van 3,5 pond in het net had.
Er is nog tijd 🤞🎣
Als het zo doorgaat, kan ik mezelf over een jaar of twee de handdoek zien gooien…
Maar ik ben graag 's nachts buiten - maar ik moet wel weten dat er vissen zijn om me gemotiveerd te houden.

Welkom op het forum 😀

#3 ·
Het patroon is duidelijk een neerwaartse spiraal voor het aantal vissen, zeker op mijn lokale rivier Clwyd. Zomerdroogte en grote winteroverstromingen veroorzaken veel schade en beïnvloeden de overleving, evenals de timing van de trek.
Ik ben dit seizoen veel minder buiten geweest, omdat de vissen er niet zijn.🙁

#6 ·
Wil even reageren op hoe dit forum zijn passie heeft verloren sinds de upgrade.
Hopelijk gaat het niet terug naar wat het 5 jaar geleden deed…
Misschien. Maar ook de extreem lage rivierstanden als gevolg van de aanhoudende droogte in de zuidelijke helft van Engeland en Wales en het daaruit voortvloeiende gebrek aan inspanning helpen zeker niet. Niets te melden.

#7 ·
Hier gaat geen passie verloren, alleen het gebrek aan vissen bij laag water en heet weer, de Lune staat op het punt om flink te stijgen en ik wacht. Ik heb mijn aandacht gericht op oeververbetering en het lopen langs de oevers op zoek naar vis, het brengt me het huis uit.

#8 ·
Hier is geen passie verloren gegaan, alleen het gebrek aan vissen bij laag water en heet weer, de Lune staat op het punt om flink te stijgen en ik wacht af. Ik heb mijn aandacht gericht op oeververbetering en het lopen langs de oevers op zoek naar vissen, het brengt me uit huis.
Ik heb gisteravond als gast op de Lune bij Arkholme gevist - erg laag met de wier- en algenopbouw.
Er waren zalm en zeeforel te zien, maar geen van beiden was geïnteresseerd