Hallo. Dit is de eerste keer dat ik op een visforum zit. De reden hiervoor is de zorgwekkende afname van zeeforel in de afgelopen jaren. Ik vis al meer dan 30 jaar op zeeforel en besef dat de aantallen van vroeger niet meer terugkomen. Het wordt echter elk jaar erger en dit jaar was een rampzalig jaar op de rivieren in het noordwesten. Veel van mijn vrienden hebben nog geen vis gevangen en hebben nog geen vis gezien. Geen wonder dat er vandaag de dag zo weinig mensen op deze vissen vissen. Ik vis op een stuk waar 10 jaar geleden vissers in de rij stonden voor een nachtvis. De afgelopen 2 jaar heb ik in totaal 5 vissers gezien, wat boekdelen spreekt. Klimaatverandering zou een van de problemen kunnen zijn, want ik merkte een aantal jaren geleden dat de vissen steeds later komen. Elk jaar vangen mijn vrienden in oktober verse zeeforel tijdens het zalmvissen. Met dit in gedachten zou ik willen dat het seizoen weer zo is als vroeger, beginnend in mei en eindigend op 15 oktober. Ik kijk ernaar uit om van andere vissers hun mening te horen.